сряда, 17 май 2017 г.

Разреваващото книжно предизвикателство 2017



С Нат от „Претрупаното книжно рафтче“ и Криси от „Diagnosis Abroad” не можахме да устоим на идеята да НЕ си направим свое книжно предизвикателство с цел справяне с натрупаните непрочетени книги. Събитието е факт и всеки, който пожелае може да се включи в Разреваващото книжно предизвикателство, за да се подкрепяме взаимно и да се утешаваме като ни се дореве от ужас колко много нещо има за четене. :)

Предизвикателството ще започне в полунощ на 20.05.2017 (събота) и ще приключи в една минута преди полунощ на 27.05.2017 (събота). Предизвикателството си е ударно, тъй като е седем дни със седем категории и седем книги. Има бонус ден за довършване на започнато четиво или за ултимативните книжни дракони допълнителният ден е осма категория с осма книга. 

Единственото правило на предизвикателството е избраните книги да бъдат само от наличните Ви книги. Никакво купуване на нови. Все пак целта е да разкажем играта на TBR купчинките... или поне да освободим място за нови книги. :Р


Ето го и моя списък за четене: 

(От сега си заявявам, че с цел да прочета колкото мога повече и да не се спра по средата заради откровените ми мазохистични наклонности, които се проявяват в категория 2 и 3, е много възможно да не чета книгите по реда на категориите. Нямам си и на идея моето ОКР как ще го приеме това, ама ще видим кой ще победи в битката при четенето.)


1. Детска книга, която така и не прочете като малък:
Нямам детски книги в непрочетените си и поради тази причина леееекооо ще разтегля разбирането ми за тази категория. Тук поставям „Гневът и зората“ на Рене Ахдие (изд. Сиела). Защо? Ето я и моята налудничава логика – това е книга, която е нещо като преразказ или по мотиви на детската книга „Приказки от хиляда и една нощ“, която аз така или инак не дочетох като бях малка. Така, че приемам, че чета модерна версия на детската книга. :Р

2. Книга от over-hyped автор:
Не ми се вярва, че го пиша, но... За тази категория избрах „Двор от мъгла и ярост“ на Сара Дж. Маас (изд. Егмонт). Ох, признавам, че прерових всичките си 50-тина книги, които имам непрочетени, за да намеря автор, който да се впише в тази категория. Обаче, никой не ми се стори по-подходящ от Маас. Хубаво е, че 17-те лв., които дадох за електронното издание ще бъдат оправдани, ама не си представях толкова скоро да склоня да се книгоизтезавам. :)

3. Книга, която си се заклел никога да не прочетеш:
Логиката диктува тук да беше Маас, ама истината е, че все някога планирах да се самонакажа с втора част. Затова, за тази категория си избрах стихосбирката “Dear Boy” by Emilly Berry (Faber and Faber). Купих си малкото книжле с поеми този месец, но като пристигна и я прелистих не останах никак очарована и веднагически реших, че ще се отърва от стихосбирката без въобще да си правя труда да я чета някога. И сега стоя и си мисля, че това си е почти като да съм се заклела... Е, на ми сега. Добре се подредих. Хубавото е, че е малка. Тъжното е, че английският език изглежда труден за разбиране и това не ми се нрави.

4. Книга от нов автор за теб:
Софи Кинсела! Знам, че тя е много известен автор, но до миналия месец не бях пипвала нищо от нея (гледането на филми по нейни книги не се брои, моля). Така, че за мен си е нов автор, а и през април започнах нейна книга и много ми се иска да я довърша. Затова за тази категория отбелязвам “My not so Perfect Life” by Sophie Kinsella (Bantam Press). Имам книгата в книжно копие, но ако успея се докопам до аудио книгата, планирам така да я „прочета“. Чух толкова невероятни неща за аудиоверсията, че меко казано съм заинтригувана. :)

5. Книга, чиято корица те е привлякла:
Книгата ми с най-красивата корица и въобще отвътре е „Часът на чудовището“ от Патрик Нес (Artline Studios), която още не съм прочела. Историята също ме привлече, ама такова книжно бижу и без да те привлече историята, човек ще си го купи. Само ме притеснява, че историята е емоционално натоварена и едва ли е най-добрият избор за ударно четене, но това е шансът й да я прочета по-скоро от планираното, което е като плановете за разширение на метрото до кв. Илиянци - далечното необозримо бъдеще.

6. Книга от издателство, от което си се олял със закупените книги:
Промоции! Промоции! Сещате ли се кое е издателството? Мда, Сиела! Пускат промоции добрите хорица и за да не вземе да пропусна се сдобивам с още няколко нови книги и така ми се понатрупаха доста от тях. Избрах си книгата „ Какво се случва с любовта?“ на Стела Даскалова (изд. Сиела), тъй като имам доста непрочетена нехудожествена литература и като я гледах книгата, тя взе, че ми проговори да я сложа в списъка. Послушах я. Какво да правя? С книгите си човек не бива да спори. :Р

7. Книга, която е в купчината ти за четене от минимум 3 години:
Книгата, която избрах за тази категория мисля, че я купих преди повече от 3 години. Нямам си и идея кога се сдобих с нея, но знам, че беше веднага след като прочетох другата книга на същия автор. Затова избрах тази книга, която отново е нехудожествена литература – „Писма до Сам. Уроци за любовта, загубата и даровете на живота“ от Даниел Готлиб (изд. Кибеа). Готлиб е психолог и семеен терапевт, от който можеш да научиш много. Убедена съм, че „Писма до Сам“ е емоционална вихрушка, която ще ме унищожи и съживи едновременно, но мисля, че е назрял моментът за нея. Така или инак вече ми се реве като ги гледам наредени книгите на купчина до мен, поне да е изцелително поплачване. :)

8. (Бонус категория) Дочети книга, която те мъчи и е отдавна в твоя currently-reading лист:
Още като прочетох допълнителната категория и в главата ми „светна“ заглавието на „Хари Потър и прокълнатото дете“ от Дж. К. Роулинг, Джон Тифани и Джак Торн (изд. Егмонт). Аз имам английското издание и учудващо причината да влача тази книга от октомври 2016 насам не е заради английския език, който не е толкова труден, а страхът да разбера какво се случва. В началото на месец май започнах да се настройвам, че ще се престрашавам и мога да напиша само, че явно е време. Твърде дълго се задържа в активните ми към момента четива и е време да се изправя срещу страха. Нали така, Хари?



Това са моите книги и причините да избера всяка една от тях. Изключително е вълнуващо да извадиш от прахта „забравени“ книги и да си спомниш защо си си ги купил и защо си пожелал да ги прочетеш. С това предизвикателство им даваш обещание, че ще се опиташ да им отдадеш вниманието и любовта си, които веднъж вече си им заявил. :)

Пожелавам на всички успех и нека книжната магия е с Вас! Не забравяйте, ако се включите в предизвикателството, да ни споделите в събитието какво сте планували да прочетете, за да може взаимно да се подкрепяме и нахъсваме през предстоящата 8-дневна книжна лудория. ^^





Няма коментари:

Публикуване на коментар